Hüppa sisuni

Kahjud

Elektrivõrgus võib aeg-ajalt esineda häireid. See on paratamatu ja tuleneb elektrivõrgu ehitusest. Häirete põhjuseks võivad olla nii lülitamised kui ka rikked, aga samuti vääramatu jõud, näiteks äike.

Võrgutasu vähendamine

Kui me ei ole elektrikatkestust seadusest tuleneva aja jooksul kõrvaldanud, vähendame võrguteenuse tasu Sinu arvel.

  • Vähendame võrgutasu, kui elektrikatkestus on pikem kui seaduses lubatud.
  • Võrgutasu vähendamiseks ei pea esitama avaldust, vähendame võrgutasu automaatselt.

Katkestuste likvideerimise ajad

PerioodRikkelise katkestuse kõrvaldamise aegPlaaniliste katkestuste koguaeg
Suveperiood (1. aprillist – 30. septembrini)12 tunni jooksulKuni 10 tundi
Talveperiood (1. oktoobrist – 31. märtsini)16 tunni jooksulKuni 8 tundi
Erakorraliste sündmuste korral (näiteks tugev tuul, jäide, üleujutus, torm), mille kohta avaldatakse info Elektrilevi kodulehel ja ajakirjanduses.72 h jooksul alates erakorralise sündmuse lõppemisest

Lubatud katkestuste pikkused

Ühes tarbimiskohas võib aasta jooksul olla kuni 50 tundi rikkelisi katkestusi ja kuni 64 tundi plaanilisi katkestusi. Lubatud katkestuste pikkused ja hüvitiste suurused on paika pandud majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega.

  • Ühekordne katkestus

    Hüvitis kajastub hiljemalt Sinu ülejärgmisel arvel.

  • Katkestused aasta jooksul

    Hüvitis arvestatakse üks kord aastas pärast kalendriaasta lõppu ja kajastub hiljemalt esimese kvartali võrguteenuse arvel.

Hüvitise määrad

Hüvitise määrad sõltuvad tarbimiskohast ja sellest, kui palju katkestuse kõrvaldamine lubatust rohkem aega võttis:

TarbimiskohtLubatud kestuse ületamine (tundides)
Kuni 48 h48–96 h96 h
Tarbimiskoht madalpingel kuni 63 A, (koduklient ja väikeäri)24.00 €48.00 €72.00 €
Tarbimiskoht madalpingel üle 63 A, (suuräri)0.40 €/A0.80 €/A1.15 €/A
Tarbimiskoht keskpingel2.30 €/kW4.60 €/kW6.90 €/kW

Pingeprobleemide hüvitamine

Pingekvaliteedi probleeme võib esineda maapiirkondade elektriliinidel, mis on ehitatud enne 1980. aastat. Pingeprobleemist annab märku näiteks see, kui lambipirnid ei põle täisvõimsusega või kui kodumasinaid saab sisse lülitada ainult kordamööda. Kui kahtlustad, et Sinu tarbimiskohas on pingekvaliteedi probleem, siis anna meile sellest teada e-kirja teel [email protected] ja kirjelda võimalikult täpselt, mis ajast ja millisel kujul pingekõikumine väljendub.

Kui pinge ei ole standardile vastav, siis vähendame võrgutasu kuni 80%.

Võrguettevõtjana peame tagama kvaliteetse pinge kuni tarbimiskoha liitumispunktini. Nõuetekohase pinge määramisel lähtume Eesti standardist EVS-EN 50160:2023.